تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء: رقیب بخش خصوصی نیستیم| اجرای ۲۵ پروژه کلان کشور در طرح ۵۰ در ۵۰

  • کد خبر: ۱۳۹۸۲۵
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء: رقیب بخش خصوصی نیستیم| اجرای ۲۵ پروژه کلان کشور در طرح ۵۰ در ۵۰
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌ء(ص) با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست ، گفت: فضای نقش آفرینی و کار در عرصه عمران و آبادانی کشور گسترده است و قرارگاه اجرای بیش از 70 درصد پروژهای خود را به بخش خصوصی واگذار می کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش السادات در نشست خبری امروز (سه شنبه) به مناسبت سی و سومین سالگرد تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌ء(ص) در جمع اصحاب رسانه به تبیین اهمیت، کارکرد‌ها و ماموریت‌های قرارگاه پرداخت.

سردار هوش السادات از مرحوم سردار رستم قاسمی به عنوان فرماندهی پرتلاش، خستگی ناپذیر و جهادی نام برد و گفت: در دوره مسئولیت سردار قاسمی تحولات مثبت و اقداماتی از جمله توسعه فاز‌های پارس جنوبی در دوران تحریم‌های ظالمانه، توسعه اسکله‌های گازی، خطوط اصلی مترو تهران و خطوط انتقال آب در اقصی نقاط کشور شکل گرفت.

وی از اجرای ۲۵ پروژه از طرح ۵۰ در ۵۰ که از سال گذشته با اجرای ۵۰ پروژه کلان در ۵۰ هفته آغاز شده است خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها طرح قمر بنی هاشم بود که بحمدا... با اجرای این پروژه در شهر تهران مشکلات کم آبی در تهران در سال جاری مرتفع شد.

سردار هوش السادات از برگزاری همایش دو روزه فرماندهان و مسئولان از فردا (چهارشنبه) در تهران خبر داد و گفت: این همایش به منظور تبیین نقش و جایگاه قرارگاه در عمران، آبادانی و پیشرفت کشور برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌ء(ص) با اشاره به پیشرفت پروژه‌های قرارگاه اظهار کرد: توسعه میادین نفت و گاز امروز در کشور مطرح است و به همین منظور نیاز به فشارافزایی از طریق ساخت سکو دارد که قرارگاه با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه صدرا با ساخت سکو و تجهیزات که اقدامی مهم و حیاتی به شمار می‌رود و بخشی از آن اجرا شده است به ایفای نقش موثر در این حوزه می‌پردازد.

وی درخصوص آخرین وضعیت پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم - تهران گفت: تکنولوژی قطار سریع السیر برای اولین بار در کشور در حال اجرا است که بخش عمده‌ای از زیرسازی آماده شده است تا قطار با سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر به حرکت درآید و امیدواریم با تامین منابع این پروژه تا ۵ سال آینده به اتمام برسد.

سردار هوش السادات درخصوص اقدامات قرارگاه در حوزه ساخت پالایشگاه گفت: امروز پالایشگاه ستاره و مهر خلیج فارس پاسخگوی خوراک میعانات در کشور می‌باشد و در صورت نیاز، قرارگاه آمادگی ساخت پالایشگاه و مشارکت در اجرای این پروژه‌ها را دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌ء(ص) در حوزه برون مرزی در کشور‌های عراق و سوریه در توسعه ظرفیت‌های عتبات عالیات به ایفای نقش می‌پردازد.

وی با بیان اینکه قرارگاه بیش از ۷۰ درصد پروژه‌ها را برای اجرا به بخش خصوصی واگذار می‌کند اظهار کرد: قرارگاه به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست و هیچ گاه عرصه را برای بخش خصوصی تنگ نکرده است.

وی عرصه سازندگی، عمران و آبادانی کشور را بسیار گسترده توصیف و تصریح کرد: فضای کار در این حوزه برای بخش خصوصی باز است و امروز قرارگاه به پروژه‌های کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورود نمی‌کند، اما برخی پروژه‌های خاص در مناطق محروم و مرزی از این قاعده مستثنی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌ء(ص) احداث و توسعه مسطح سازی فرودگاه‌های خرم آباد و کرمانشاه و انجام مذاکراتی درخصوص توسعه فرودگاه امام خمینی را از جمله اقدامت قرارگاه در حوزه فرودگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا‌ء(ص) بازوی سازندگی دولت‌ها پس از دوران دفاع مقدس بوده و در راستای کمک به دولت همه ظرفیت و توان مهندسی و فنی خود را برای کمک به رفع مشکلات و پیشرفت کشور انجام داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->